Jakie preparaty przyjmować, żeby poradzić sobie z nadmiernym wypadaniem włosów?

0
12

Nadmierne wypadanie włosów to bardzo przykra dolegliwość, która dotyka bardzo wiele osób. Przyczyny mogą być różne, do najbardziej pospolitych, takich jak stres, niewłaściwa dieta czy nadmierne stosowanie kosmetyków do stylizacji po bardziej poważne, w tym schorzenia dermatologiczne czy zaburzenia hormonalne. W zależności od czynnika wywołującego wypadanie włosów, różna powinna być nasza reakcja. W pierwszej kolejności warto więc wykonać odpowiednie badania takie jak morfologia czy poziom hormonów, żeby wykluczyć poważne schorzenia. Na szczęście najczęściej jest to jedynie objaw sezonowych niedoborów witamin i minerałów, które możemy uzupełnić, modyfikując naszą dietę lub wspierając się suplementami.

W aptekach i drogeriach możemy znaleźć bogatą ofertę preparatów DrHair.pl zagęszczanie włosów, które zgodnie z zapewnieniami producenta, sprawią, że nasze włosy staną się mocne i gęste. Czy jednak rzeczywiście działają? I tak i nie. Jak dotąd nie wymyślona cudownego środka- to, jakie mamy włosy, zależy w dużej mierze od genów oraz trybu życia, jaki prowadzimy. Niemniej regularne przyjmowanie odpowiednich witamin i minerałów z pewnością wpłynie na nie pozytywnie.

Jakich witamin i minerałów potrzebują nasze włosy?

Witaminy z grupy B

Wśród nich najważniejsze dla włosów to kwas pantotenowy (witamina B5) oraz biotyna (dawniej witamina H). Witaminy te wzmacniają cebulki włosów, stymulując tym samym ich wzrost oraz zapobiegając wypadaniu. Podobnie działają też witaminy B6 i B12, które dodatkowo zachowują kolor włosów, a tym samym opóźniają siwienie. Szczególnie bogate w witaminy z grupy B są produkty pełnoziarniste oraz drożdże. Te ostatnie wchodzą w skład wielu gotowych suplementów zapobiegającym wypadaniu włosów.

Witaminy A

Witamina A, podobnie jak witaminy z grupy B, bierze udział w syntezie nowych komórek włosów i powoduje ich szybszy wzrost. Chroni je też przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. Prowitaminą witaminy A jest betakaroten, który znajduje się w marchwi, pomidorach oraz natce pietruszki. Nie należy przesadzać suplementacja tej witaminy, ponieważ jej nadmiar może być szkodliwy dla organizmu.

Witamina C

Poprawia krążenie skóry głowy, dzięki czemu włosy są lepiej odżywione, a tym samym mocniejsze. Witaminę C możemy znaleźć w większości warzyw i owoców. Możemy ją też przyjmować pod postacią tabletek bez obaw o przedawkowanie, ponieważ jej nadmiar jest usuwany z organizmu wraz z moczem.

Cynk

To jeden z najważniejszych mikroelementów niezbędnych dla naszych włosów- uaktywnia enzymy kontrolujące jakość produkcji białek włosa, ma wpływ na nasycenie włosa keratyną oraz odpowiada za prawidłowy przebieg procesów metabolicznych w komórkach macierzy włosa. Niestety dość trudno zapewnić sobie cynk w diecie, dlatego w przypadku problemów z wypadaniem włosów warto sięgnąć po suplementy, które mają go w składzie.

Krzem

Obecność krzemu jest niezbędna dla prawidłowej kondycji wszystkich tkanek rosnących, a więc: włosów, paznokci i skóry. Bogatym źródłem krzemu jest skrzyp polny- roślina chyba najczęściej wykorzystywana w kosmetykach i suplementach, których zadaniem jest wzmacnianie włosów.

Żelazo

Niedobór żelaza jest bardzo częstą przyczyna osłabienia i wypadania włosów. Jeśli dodatkowo mamy problem ze spadkiem formy, brakiem koncentracji i ogólnym osłabieniem organizmu- warto poszukać suplementu zawierającego ten pierwiastek. W żadnym wypadku nie należy jednak przekraczać zalecanej na opakowaniu dawki, ponieważ nadmiar żelaza może być równie groźny, jak jego niedobór.